У найближчі п'ять років слідом за HD на світовому ТВ-ринку може отримати поширення новий стандарт Ultra HDTV, який можна порівняти за якістю «картинки» з 3D, але не вимагає від глядачів спеціальних окулярів. Найбільший американський ТВ-провайдер DirecTV уже планує протестувати «ультра HD».
Один з найбільших гравців американського ринку платного ТВ, супутниковий провайдер DirecTV, виношує плани щодо запуску мовлення у форматі Ultra HDTV. Про це повідомило видання Advanced Television. Тоді як в стандартному дозволі HD (1080p) число горизонтальних рядків, відображуваних на екрані, становить 1080, в рамках нового сервісу DirecTV число таких рядків на екрані буде становити 4000 і 8000 (відповідно, цей стандарт може позначатися 4320p або 8K).
Формат Ultra HDTV (UHDTV або Ultra High Definition Television) вперше був розроблений в лабораторії японської компанії NHK. Цей формат мовлення має дозвіл, число пікселів якого в 16 разів перевищує аналогічний показник для HDTV, що ставить Ultra HDTV практично в один рівень зі стандартом IMAX. Вперше NHK представила новий стандарт в 2003 році, а вже в листопаді 2005 року змогла транслювати UHDTV програму на відстань 260 км по оптоволоконної мережі.
Надалі адаптація стандарту йшла повільно. Так, в 2008 році компанія Aptina Imaging анонсувала створення нового CMOS сенсора зображення, спеціально під стандарт Ultra HDTV. В цьому ж році перші "живі" демо-роботи стандарту показали найбільші гравці світового ТБ, в тому числі італійська RAI, а також BSkyB, Sony, Samsung, Panasonic, Sharp і Toshiba. Тільки в травні 2011 року компанія Sharp представила LCD-дисплей діагоналлю 85 дюймів з роздільною здатністю 7680 x 4320 при 10 бітах на піксель, який відповідає Ultra HDTV. BBC планує протестувати цей стандарт в ході Літніх Олімпійських ігор 2012 року. Проте масовим використання Ultra HDTV може стати не раніше ніж між 2016-2020 роками.
Щоб забезпечити перехід на новий стандарт, DirecTV поступово відмовиться від використання супутників Ku-діапазону на користь супутників Ka-діапазону, що володіють більше пропускною здатністю. Незважаючи на всі недоліки Ka-діапазону, DirecTV уже успішно застосовувала його для трансляцій в HD-форматі для абонентів у Північній Америці.
Філіп Госвітц (Philip Goswitz), віце-президент DirecTV, заявив: «Ka-діапазон не дорівнює широкосмуговим сервісам. Для нас це передусім діапазон для мовлення ». За його словами, компанія повністю перейде на новий діапазон мовлення протягом п'яти років. На даний момент з 27 млрд дол. річної виручки компанії 20 млрд припадає саме на Ka-діапазон. За словами Госвітца, привабливість Ultra HDTV полягає в тому, що він дозволяє забезпечити найвищу якість передачі зображення, цілком порівняну з 3D. У той же час для перегляду Ultra HDTV не потрібні спеціальні окуляри.
Джерело: http://mediasat.net.ua/
|